بعد از طراحی سایت صنعتی ، برای بازاریابی دیجیتال صنعتی سایت ، خود باید کارهایی را بر روی آن انجام دهید تا بتوانید در نهایت افراد بازدیدکننده از سایت صنعتی خود را به مشتری تبدیل کنید. این مقاله به توضیحات کامل و مفصلی از روش های تست شده برای این منظور به شما عزیزان ارائه میدهد. روش های زیادی برای جذب کاربر و بازدید کننده به سایت های صنعتی وجود دارد ولی پس از این مرحله باید بتوان کاربران خود را به مرحله نهایی و پرداخت هزینه مجاب کنید که این گام یکی از مهم ترین مراحل دیجیتال مارکتینگ صنعتی میباشد.

برای رسیدن به این امر مهم ، باید ساختار و استراتژی بسیار سفت و سختی در سایت صنعتی خود تعریف کنید . این استراتژی ها باید در ابعاد مختلف ، محتوایی ، فنی ، ظاهری و … پیاده سازی شوند. در نهایت بازدیدکننده شما باید به سایت صنعتی شما اعتماد کند تا مجاب شود که هزینه ای را در ازای محصول و خدمات صنعتی به شما پرداخت کند. در ادامه به مواردی اشاره میکنیم که کاربران را مجاب میکند که از شما خریداری کنند.

تولید محتوای استاندارد ، ارزشمند و آموزشی

تولید محتوا با ارزش و کارآمد برای سایت های صنعتی بسیار در زمینه جذب کاربر و تبدیل آنها به مشتری بسیار مهم است. هر چقدر شما محتوا و مطالب آموزشی عمیق و ارزشمندی مانند ویدیو های مرتبط آموزشی و اخبار بروز در در زمینه تخصصی صنعتی خود ، تولید کنید ، کاربران و بازدید کنندگان این حس را پیدا میکنند که سایت صنعتی شما یک منبع معتبر در حوزه صنعتی شما است و این مساله باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت صنعتی شما میشود و در نهایت تعامل کاربران با سایت صنعتی شما و خرید از خدمات و محصولات صنعتی شما افزایش پیدا میکند.

همچنین گوگل نیز با سایت های صنعتی که بصورت اختصاصی محتوای با ارزش و عمیق در زمینه صنعت خود تولید میکنند ، ارتباط برقرار میکند و این سایت های صنعتی را در رتبه های بهترین نسبت به سایر رقبا قرار میدهد. سایت های صنعتی با تولید محتوای مداوم و مستمر با کیفیت سئو سایت صنعتی بهتری دارند و گوگل آن ها را به عنوان یک مرجع تخصصی صنعتی در حوزه کاری خود شناسایی میکند.

برای مثال اگر شما یک سایت صنایع غذایی دارید و در زمینه تولید رب گوجه فرنگی فعالیت دارید ، بهتر است در سایت صنایع غذایی خود ، محتوای عمیقی در مورد رب ، آموزش های مربوطه و … قرار دهید تا بتوانید اعتماد سازی بیشتری در زمینه رب گوجه فرنگی بکنید.

بهتر کردن تجربه کاربری سایت (UX)

UX یا user expriement به معنای تجربه کاربر و بازدیدکننده سایت شما ، در زمان کار با سایت شما است ، سایت های صنعتی به دلیل حساسیت بالا ، نیاز دارند که هرچه بیشتر سایتی با تجربه کاربری بهتری داشته باشند. هرچقدر تجربه کاربران در تعامل با سایت های صنعتی بهتر باشد ، میزان اعتماد به سایت نیز بیشتر خواهد بود ، همچنین امکان بازگشت به سایت صنعتی مورد نظر نیز افزایش پیدا میکند .

همین امر باعث میشود ، کاربران غیرفعال سایت های صنعتی ، اعتماد کرده و فروش سایت های صنعتی چند برابر شود . بنابراین صاحبان سایت های صنعتی باید هر چه بیشتر به تجربه کاربری سایت های صنعتی خود بها بدهند. یکی از روش هایی که باعث میشود سایت صنعتی شما تجربه کاربری بهتری داشته باشد ، طراحی سایت ریسپانسیو صنعتی میباشد.یکی از روش هایی که باعث میشود سایت صنعتی شما تجربه کاربری بهتری داشته باشد ، طراحی سایت ریسپانسیو صنعتی میباشد. سایت های صنعتی که در گوشی های موبایل به طور صحیح نمایش داده میشوند ، شانس بیشتری برای فروش محصولات صنعتی خود دارند.

برای مثال اگر شما یک سایت فروش صنایع دستی در زمینه فروش منبت کاری داشته باشید ، هر چقدر سایت شما تجربه کاربری بهتری داشته باشد ، میزان فروش صنایع دستی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از تصاویر و ویدیو های مناسب و یونیک

تقریبا اولین چیزی که در سایت های صنعتی به چشم بازدیدکنندگان آن برخورد می کند ، تصاویر ، ویدیو ها و سایر رسانه های دیداری میباشد ، بنابراین هر چقدر تصاویر استفاده شده در سایت های صنعتی با کیفیت و مرتبط با حوزه صنعتی شما باشد ، مفاهیم بیشتری را از طریق دیداری به بازدیدکنندگان منتقل میکنند و اگر این تصاویر دست اول و تولید شده توسط تیم تولید محتوای شما باشد ، اعتماد سازی که انجام میشود بسیار بیشتر خواهد بود .

لازم بذکر است که گوگل نیز برای سایت های صنعتی که تصاویر یونیک و با کیفیت برای معرفی خدمات و محصولات صنعتی خود استفاده میکنند ، ارزش بیشتری قائل است. برای مثال در یک سایت فروش خودرو ، بهتر است شما از تصاویر خودروی تولیدی توسط کارخانه خود در سایت استفاده کنید تا تاثیر آن بر مخاطب بیشتر شود.

قرار دادن امکان دیدگاه ها و پرسش و پاسخ مشتریان قبلی

در نظر گرفتن قسمتی در سایت صنعتی خود که کاربران شما بتوانند نظرات و دیدگاه های مثبت خود را راجع به محصولات و خدمات صنعتی شما در آن به اشتراک بگذراند ، تاثیر بسیار زیادی در اعتماد سازی و افزایش تعامل سایر کاربران و بازدیدکنندگان میکند . یکی از دیگر از ابزارهایی که بازدیدکنندگان سایت های صنعتی را به مشتری تبدیل میکند ، اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ مشتریان از شما و از مشتریان دیگر است ، کاری که به خوبی دیجی کالا و سایر سایت های فروشگاهی آن را انجام دادند.

همچنین قرار دادن این دو بخش در سایت صنعتی شما باعث میشود که کاربران اطلاع دقیقی از محصول صنعتی که مدنظر دارند کسب کنند و همین امر باعث افزایش تعامل آن ها با سایت صنعتی شما میشود لازم به ذکر است که بخش های نظرات و پرسش و پاسخ در سئو سایت صنعتی بسیار برای گوگل حائز اهمیت میباشد.

اخذ نماد های اعتبار الکترونیکی برای سایت صنعتی

یکی از مهم ترین روش های اعتماد سازی و تبدیل کاربران و بازدیدکنندگان سایت های صنعتی به مشتریان بالقوه ، اخذ نماد های الکترونیکی میباشد این نماد ها میتوانند حس اعتماد را به کاربران بدهند و کسانی که نیاز به خرید اینترنتی از سایت صنعتی شما دارند با اطمینان بیشتری آن را انجام دهند.

نماد های اینترنتی شامل : نماد اعتماد الکترونیکی ، نماد انجمن صنفی رایانه ای ، نماد اتحادیه کشوری ، کسب و کار مجازی هستند که شما میتوانید با مراجعه به سایت آن ها برای اخذ این نماد ها ، درخواست خود را ثبت کنید.لازم بذکر است که برای کسب درگاه های پرداخت جهت فروش محصولات صنعتی خود اخذ نماد اعتماد الکترونیکی اجباری است.

پشتیبانی آنلاین و چت زنده با مشتریان

یکی از مهم ترین دلایلی که کاربران سایت های صنعتی را از سایت شما مطمئن میکند ، پشتیبانی سایت صنعتی و مشاوره آنلاین و چت زنده با کارشناسان سایت صنعتی است که این حس را به کاربر میدهد که واقعا اشخاص متخصصی پشت این سایت صنعتی حضور دارند.

کاربران میتوانند در بازدید از صفحات شما و مشاهده خدمات و محصولات صنعتی شما ، سوالاتی داشته باشند که ارسال سوال و دریافت پاسخ بصورت آنی و زنده میتواند کمک شایانی به تعامل کاربر و متقاعد کردن او به خرید از سایت صنعتی شما بکند.

نمایش گواهینامه ها و مجوز های رسمی شرکت در سایت صنعتی

اگر کاربر متوجه این مساله بشود که شرکت صنعتی شما دارای گواهینامه های رسمی و مجوز های رسمی از ادارات دولتی ایران است ، اعتماد او نسبت به سایت شما چندین برابر میشود ، نمایش گواهینامه های خود مانند پروانه کسب ، مجوز از شهرداری ، گواهینامه فعالیت و … و جوایز اخذ شده در جشنواره های متفاوت میتواند بازدیدکنندگان سایت صنعتی شما را مجاب کند که شما یک شرکت صنعتی معروف و برند در زمینه صنعتی خود هستید و تعامل او و خرید او با سایت صنعتی شما بیشتر میشود. همچنین آپلود اساسنامه شرکت و کارخانه صنعتی شما میتواند تاثیر بسزایی در استعلام کاربران و در نتیجه استفاده از خدمات صنعتی شما شود.

ارائه پیشنهادات ویژه و تخفیفات در سایت صنعتی

یکی از کارهایی که میتوانید برای ترغیب کاربران سایت صنعتی خود بکنید تا از سایت شما خریداری بکنند ، ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه در خرید محصولات و خدمات صنعتی شما است. تخفیف های مدت دار میتوانید میزان فروش محصولات صنعتی شما را افزایش بدهد. برای مثال اگر شما یک سایت فروش ابزار آلات صنعتی دارید میتوانید با ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه زمان دار برروی آچار فرانسه ، فروش آن را چند برابر کنید.